Områdekort

Oversigtskort Hardball Heaven, Frederiksværksgade 201, 3400 Hillerød. Opdelt i 3 zoner.

Billeder


Se alle billeder

Video

Regler og sikkerhed for banen

Opholdsområdet

ENTREBILLET: SKAL BETALES INDEN DU STARTER PÅ FØRSTE SPIL.

Aldrig nogen sinde magasin i våbnet på dette område. Våbnet sat på SAFE.

Aldrig nogen sinde tørskyde sit våben på dette område.

Vær søde at gøre plads til hinanden på de travle dage.

Aldrig pege på andre med jeres våben. Peg nedad.

Ryd op efter jer selv. Affald i skraldespand. Gør plads til andre.

Klargøringsområdet

Her har man ALTID maske på, da magasin er tilladt i våbnet her.

Ikke noget med at affyre sit våben her, da det er her vi forklarer regler mm.

Sørg for ikke at tale i munden på dagens spilstyrer.

Våben på SAFE. Peg ikke på andre.

Sikre dig at dit våben ikke skyder for hårdt.

Selve banen

ALDRIG NOGEN SINDE tage sin maske af her. Er der problemer, så løb ind på opholdsområdet og tag den af. Er der sket en skade som kræver tilsyn, så råb på en dommer/spilstyrer så vi kan få fløjtet spillet af hurtigst muligt, og minimere chance for yderligere problemer.

Ingen skydning igennem revner og sprækker. Det skal være noget hvor hovedet kan komme med ud.

Altid hovedet med ud når man skyder, så man kan se hvad man skyder efter, og for at minimere chancen for uheld.

Hold tonen pæn. Uheld kan opstå. Men vi er alle voksne. Opstår der ballade, så kald på en dommer/spilstyrer.

Sikre dig at du har styr på reglerne.

Når du er ramt: råb tydeligt “RAMT”, samt hænder/våben over hovedet.

Du er også død ved: skud på våben, sigte, sko – alt du har på/med!

Ved fort spil: kun enkeltskud inde i fort – skyd ikke op gennem loft.

Hvis du er i tvivl om du er ramt, så marker du er ramt.

Inden du forlader banen: sørg for at skyde et skud uden magasin.

HUSK: vær en gentleman: eks. skyd kun et/få skud på tæt hold.

Generelle regler

Betaling (entrébillet) SKAL ske inden spilstart.

Aldersgrænse 16 år/forældreerklæring påbudt under 18 år.

Max 1.69 joule er tilladt uden sikkerhedsaftsand (for både pistol og gevær).

Max 2.26 joule er tilladt med minimum 20 meters sikkerhedsafstand (gul strips).

Max 2.88 joule er tilladt med minimum 30 meters sikkerhedsafstand (rød strips).

Overskridelse af ovennævnte joule grænser medfører bortvisning.

Full auto er tilladt, med mindre andet nævnes (eksempelvis som vores fortspil som foregår på semi kun, med mindre man har LMG).

Vi spiller efter gentleman reglerne. Dvs. det er tilladt at “bange” en ud, såfremt personen ikke har en chance for at kunne forsvare sig selv. Eksempelvis hvis man kommer bagfra, eller en modstander som kommer snigende direkte forbi ens løb. Der SKAL man godkende et “bang”. Løber man ansigt mod ansigt, så handler det om at skyde først.

Pyroteknik (røg, granater mm.) er ikke tilladt.

Impact og Timer granater ER tilladt. Går granaten af indenfor 2 meter af en, er man død, med mindre der er en væg/plade imellem. Bliver man ramt direkte af en kugle fra granaten, selv på lang afstand, er man også død. Kun underhåndskast. Og skal man kaste en ud over vores fort, så skal man have hovedet med, så man ikke risikerer at ramme en i hovedet som står lige nedenunder.

Kugler lavet af glas, aluminium eller stål, er IKKE tilladt under spil.

Kun 6mm hardvåben/ air softguns må benyttes på banen.

Spilformer

På Hardballheaven spiller vi primært på de store skovbaner, der giver os mulighed for at spille flere forskellige spil.
En fløjte starter og afslutter spillet (ét fløjt). To fløjt under spillet indikererer en ændring af spillet.

Capture the flag

To hold der starter i hver sin ende af banen. En fane bliver placeret i midten og det gælder så om at få fat i fanen og bragt den til diagonalt område eller evt. i bunkeren. Dør man med fanen på sig skal man efterlade den, der hvor man er ramt. Her kan der også spilles med genoplivning inden fanen bliver taget.

Bring fanen til din base…

Kuffertspillet

To hold der starter i hver sin ende af banen. Find nøglen til kufferten, der er placeret et tilfældigt sted på banen og bring den tilbage til kufferten igen, der typisk er placeret i bunkersanlægget ved indgang. Her kan der også spilles med genoplivning inden nøglen er fundet.

Hvem finder nøglen først?

Fort Knox

To hold. Det ene hold starter i det store fort og må ikke forlade det. Det andet hold starter i midten. Det angribne hold skal indenfor en tidsramme, typisk 10 minutter, nedkæmpe alle spillerne i fortet. Det forsvarende hold har et liv, medens det angribne hold typisk har to eller flere liv, afhængigt af antal spillere.

Forsvar fortet til sidste mand!

½ times spil

To hold der starter i hver sin ende af banen. I De første 20 minutter af spillet ryger spilleren tilbage til egen startposition når han er ramt. Når næste spiller er ramt er han med i spillet igen. Der kan spilles med 1-3 døde i hver dødmandszone. Efter 20 minutters spil, dvs. når der er 10 minutter tilbage fløjtes der to gange og der går man ud når man er ramt.

Hvor længe kan du holde ud?

Kill Spawn points

Kæmp jer hele vejen ned til modstanderens “Spawn point”. Spawn pointet er derefter lukket og modstanderen vil ikke kunne respawne i spillet. En kæmpe fordel for jeres hold.

Mist ikke holdets spawn point!

Flagspil

Kæmp jer frem til modstanderens flagstang og sikre dette område, indtil i har nedtaget flaget og derved vinder kampen.

Find flagstangen – sikre området

Spilformer

På Hardballheaven spiller vi primært på de store skovbaner, der giver os mulighed for at spille flere forskellige spil.
En fløjte starter og afslutter spillet (ét fløjt). To fløjt under spillet indikererer en ændring af spillet.

Capture the flag

To hold der starter i hver sin ende af banen. En fane bliver placeret i midten og det gælder så om at få fat i fanen og bragt den til diagonalt område eller evt. i bunkeren. Dør man med fanen på sig skal man efterlade den, der hvor man er ramt. Her kan der også spilles med genoplivning inden fanen bliver taget.

Bring fanen til din base…

Kuffertspillet

To hold der starter i hver sin ende af banen. Find nøglen til kufferten, der er placeret et tilfældigt sted på banen og bring den tilbage til kufferten igen, der typisk er placeret i bunkersanlægget ved indgang. Her kan der også spilles med genoplivning inden nøglen er fundet.

Hvem finder nøglen først?

Fort Knox

To hold. Det ene hold starter i det store fort og må ikke forlade det. Det andet hold starter i midten. Det angribne hold skal indenfor en tidsramme, typisk 10 minutter, nedkæmpe alle spillerne i fortet. Det forsvarende hold har et liv, medens det angribne hold typisk har to eller flere liv, afhængigt af antal spillere.

Forsvar fortet til sidste mand!

½ times spil

To hold der starter i hver sin ende af banen. I De første 20 minutter af spillet ryger spilleren tilbage til egen startposition når han er ramt. Når næste spiller er ramt er han med i spillet igen. Der kan spilles med 1-3 døde i hver dødmandszone. Efter 20 minutters spil, dvs. når der er 10 minutter tilbage fløjtes der to gange og der går man ud når man er ramt.

Hvor længe kan du holde ud?

Kill Spawn points

Kæmp jer hele vejen ned til modstanderens “Spawn point”. Spawn pointet er derefter lukket og modstanderen vil ikke kunne respawne i spillet. En kæmpe fordel for jeres hold.

Mist ikke holdets spawn point!

Flagspil

Kæmp jer frem til modstanderens flagstang og sikre dette område, indtil i har nedtaget flaget og derved vinder kampen.

Find flagstangen – sikre området